Sunday, March 21, 2010

Muhasabah Diri

             Sesungguhnya apa jua kebaikan yang kita lakukan dengan ikhlas akan dibalas Allah dengan sesuatu yang menyenangkan.Sesuatu yang tidak disangka berlaku hari ini. Saya sepatutnya menghadiri Taklimat Penggunaan Modul MBMMBI bagi fasa yang kedua hari ini 21 March 2010 (Ahad) di IPSAH. Berat rasa hati nak pergi sebab hari ini adalah hari pertama persekolahan selepas cuti pertengahan semester selama 9 hari.Walaupun selama tempoh bercuti tu saya tak langsung bercuti sebab hari-hari ke sekolah untuk kelas tambahan dan menyiapkan segala tugasan yang bertimbun-timbun, tapi rasanya, hari pertama nak lah juga ada di sekolah.Dah niat dalam hati tak nak pegi. Dah called Gautam (salah seorang lecturer IPSAH) bagi tahu tak nak pegi cos I think most probably we will be discussing the module as what we have done earlier during the first phase.


         When the taklimat starts, welcoming speech by Mr Sachi.......(The Ketua Jabatan of IPSAH English Department) macam biasa dia akan cakap apa aja yang dia patut cakap. And you guys know something, this was really a surprise to me.He really complimented me on being very committed  sebab I dah tolong conduct the course for 3 cohorts in a row. And the compliment goes to my GB as well sebab really understand the situation.Asyik dok sebut yang lepas sekolah pun I pegi untuk help out to conduct the course and semoga pahala I yang semestinya dah banyak akan bertambah banyak. Ya Allah......malunya. Malu sangat bila dipuji macam tu especially in front of other fellow JU  and lecturers, plus KPP Jabatan pun ada - Puan Zaliha.

         Alhamdulillah syukur bila Pn Zaliha and Cik Bashirah from Jabatan pun proudly said that they are also proud sebab pihak lain nampak commitment yang I dah tunjukkan dan buatkan Jabatan proud sama.Rupanya, rasa malas yang I rasa earlier tadi tu turned out to be something which I can really be proud of. Rupanya nak dapat pujian.Syukur lah......niat saya yang sebenarnya cuma nak bantu Cik Bashirah atasi masalah ketiadaan JU rupanya memberi impak yang besar dalam diri saya sendiri. Akan saya jadikan ini sebagai salah satu pendorong untuk bertambah maju dalam kerjaya-Insyaalah.

1 comment:

Roslina said...

hai..! kak mas. Walaupun baru mengenali you, kat ipda MBI kohot 4 hari tu, I pun rasa sangat proud dgn you. tak semua can do like you had done.I pun kalau boleh nak ada kebolehan macam you..and thanks alot cause share with us something about your ccl project .syabas!!!

Reflecting on your writing task

Assalamualaikum everyone.  It has been quite some time since I requested you to share your personal reflection on your task. Today I want yo...