Monday, November 28, 2016

Catatan di RnR Tapah

Assallamualaikum viewers..
Saya kembali lagi mencatat di sini.Rupa-rupanya segala rasa yang terdahulu membawa maksud Allah ingin menitipkan kesedihan di hati kami.Sebaik sahaja hampir selesai kami menikmati hidangan malam yang tidak seperti yang diharapkan....suami menerima panggilan talipon....disebut2 nama Fahdil,sangka saya berita diterima tentang ibu rakan baik suami,Encik Fadhillong dari JPN Kedah sebab sebelum ini ada disebut -sebut bahawa ibu Encik Fadhilong tidak sihat.
Selesai bicara di talipon...suami memberi khabaran sebenar,Abang Fadhil bekas jiran kami yang juga merupakan ayah kepada anakanda puteri kami Irdina telah dijemput Illahi selepas Isyak tadi. Alkahuakhbar....tersentak rasa hati....air liur ditelan kesat rasanya.Sebulan arwah di HSAH sebelum kembali dijemput sang pencipta dan kami tidak tahu menahu....takdir Allah siapalah kita untuk menidakkannya.Airmata mengalir sukar dihentikan...sedu sedan juga terdengar dari esakan anakanda puteri yang telah kehilangan ayah yang telah sangat memanjakan dia sejak kecil hingga kini bergelar siswi.....terkenangkan arwah yang sangat baik dan tenang.Apakan daya kami....kami perlu teruskan perjalanan kerana urusan anakanda puteri masih menanti.Insyaallah kami akan kembali menziarahi pusara yang sepi sebaik sahaja selesai tugassn dan urusan anakanda puteri.Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas arwah Abang Fadhil dan menempatkan beliau dikalangan insan-insan beriman....Al-Fatihah. Alunan ayat-ayat Quran mengiringi sepanjang perjalanan kami diselangi sedu-sedan yang bagaikan tidak maju berhenti.Moga kak Fizah tabah walau arwah sudah tiada disisi....Insyaallah.
Catatan dari RnR Tapah.
1.32 pagi
27hb November 2016
Ahad

No comments:

Reflecting on your writing task

Assalamualaikum everyone.  It has been quite some time since I requested you to share your personal reflection on your task. Today I want yo...