Thursday, August 24, 2017

Diskusi Intelek Pencetus Minda Bermaruah

Hari Kemerdekaan semakin menginjak tiba.Timbul konflik dan persoalan di minda.....satu pertanyaan,trend sekarang agaknya ya....
Jalur Gemilang dijadikan baju,seluar,sampin,jubah,topi,songkok dan sebagainya.
Tinggal belum dijadikan stokin dan kasut saja lagi.
Itu menunjukkan semangat patriotik kita orang Malaysia agaknya ya....Adakah saya seorang yang tidak bertamadun jika kurang ghairah dengan trend sebegini?

Pernah saya bersuara pada suami suatu masa dahulu.....biar lah saya kelihatan ganjil bila kelihatan kesaorangan berdiri tanpa baju Jalur Gemilang melilit di tubuh seperti kelompok yang lain dan hanya memegang serta mengibarkan Jalur Gemilang yang bagi saya wajib kekal sebagai bendera Malaysia.Saya rela!!

Diskusi intelek pencetus minda bermaruah.

No comments:

Reflecting on your writing task

Assalamualaikum everyone.  It has been quite some time since I requested you to share your personal reflection on your task. Today I want yo...