Friday, June 4, 2010

Penambahbaikan Kelas

Meja Guru
Sudut dimana ditempat fail-fail PLBS dan buku latihan murid











Bagi tahun 2010, saya lakukan sedikit lagi penambahbaikan di dalam kelas yang saya pegang (6 Nilam).Ini adalah satu kepuasan sebenarnya, melihat kelas yang ceria dan bersih akan lebih mendorong murid-murid agar lebih selesa belajar.
Mereka diberi tanggungjawab untuk menjaga kelas agar tidak kembali kepada kelas yang kosong, kering dan tidak bermaya. Pilihan terletak pada diri mereka sendiri setelah apa yang telah saya lakukan untuk menjadikan kelas mereka sepertimana kelas yang mereka duduki pada hari ini.Sekiranya, mereka tidak mampu menjaga kelas seperti yang sepatutnya, maka saya tiada pilihan lain selain mengosongkan semula kelas tersebut menjadi seperti kelas asal.

Sedikit sebanyak piliha yang saya berikan itu membuat mereka terfikir sebenarnya, dan Alhamdulillah, saya cuma perlu masuk dan lihat, mereka pasti sedar apa yang mereka perlu lakukan jika kelas tidak dalama keadaan yang tidak memuaskan.
SAL Corner

Suasana di dalam Kelas 6 Nilam 2010

No comments:

Short Video Review - TAK PERNAH SUKA MAK

                                        https://youtu.be/8rFwwZremg4                                                           TAK PERNAH SU...