Wednesday, August 1, 2012


1st August 2012 (Rabu)
Allahumma Yassir Walatu Assir Robbi Atmim Bi Khair. Amin

Baru aja hantar segala dokumen untuk permohonan pemangkuan DG48 ke office bersama Kak Rodiah. Kerani bagitahu pengarah nak jumpa so pegi la jumpa .Dia kata kalau pengarah2 lain semua interview dulu sebab itu prosedur yang ditetapkan tapi dia tak nak interview,instead dia nak tanya aja. Kalau dapat DG48 and kena move to another college, nak pegi tak? Kak Rodiah kata tak nak cos dia ada banyak commitment di sini. As for me, if dapat KMPP atau KMK, ok la tapi kata Pengarah, dah penuh. So I said, worst come to worst, KMS la. the nearest to my hubby. Tapi kata pengarah lagi, DG48 akan ada kosong lagi di KMTK if Zahran and Kak Rodiah move if they get DG52. So I cakap, I mohon semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah Subhanawatala. Kalau ada rezeki dapat DG48 dalam masa yang terdekat, harapan yang paling tinggi adalah remain di KMTK- Insyaallah.

Only Allah knows what is the best for us - tak perlu la cakap yang bukan2,ya tak? Doakan agar semuanya berjalan lancar dan if ada rezeki,dapatla. Kalau tak ada....kita tunggu time-based or apply for PC next year. Usaha ke arah kemajuan dan kebaikan itu adalah tuntutan Allah, jangan duduk diam dan berharap rezeki akan datang bergolek sahaja. Selepas berusaha, kita bertawakkal- Insyaallah  Allah akan permudahkan. Amin.

Bloggers semua, doakan  yang terbaik ya .

No comments:

Reflecting on your writing task

Assalamualaikum everyone.  It has been quite some time since I requested you to share your personal reflection on your task. Today I want yo...